Friday, September 19, 2008

a few ayaats to reflect upon..

Balasan Allah s.wt kepada orang yang ingkar (Al-Muddatsir 11-28)
[ 11 ]
Jangan engkau bimbang wahai Muhammad) biarkanlah Aku sahaja membalas orang (yang menentangmu) yang Aku ciptakan dia (dalam keadaan) seorang diri (tidak berharta dan anak pinak),
[12]
Dan Aku jadikan baginya harta kekayaan yang banyak,
[13]
Serta anak pinak (yang ramai), yang sentiasa ada di sisinya.
[14]
Dan Aku mudahkan baginya (mendapat kekayaan dan kekuasaan) dengan semudah-mudahnya.
[15]
Kemudian ia sangat ingin, supaya Aku menambahinya lagi;
[16]
Tidak sekali-kali (akan ditambahi) ! Kerana sesungguhnya dia menentang dengan degilnya akan ayat-ayat Kami (Al-Quran, yang disampaikan oleh Rasul Kami).
[17]
Aku akan menyeksanya (dengan azab) yang memuncak beratnya.
[18]
Kerana sesungguhnya ia telah memikirkan dan mereka-reka berbagai tuduhan terhadap Al-Quran) -
[19]
Maka binasalah dia hendaknya! Bagaimanakah dia berani mereka-reka (yang demikian)?
[20]
Sekali lagi: binasalah dia hendaknya! Bagaimana ia berani mereka-reka (tuduhan-tuduhan itu)?
[21]
Kemudian ia merenung dan memikirkan (berkali-kali: jalan-jalan mencaci Al-Quran, tetapi ia gagal);
[22]
Setelah itu ia memasamkan mukanya serta ia bertambah masam berkerut;
[23]
Kemudian ia berpaling (dari kebenaran) dan berlaku sombong angkuh,
[24]
Serta ia berkata: " (Al-Quran) ini tidak lain hanyalah sihir yang dituntut serta dipelajari (dari ahli-ahlinya);
[25]
"Ini tidak lain hanyalah kata-kata (rekaan) manusia!"
[26]
(Disebabkan kekufurannya itu) Aku akan masukkan dia ke dalam neraka Saqar.
[27]
Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui kedahsyatan neraka Saqar itu?
[28]
Ia membakar mangsanya dengan tidak meninggalkan sisa, dan tidak membiarkannya (binasa terus)


Nau'dzubillahiminzaalik...

No comments: